FAQ
Hieronder kan je antwoorden vinden op sommige vragen die ons vaak gesteld worden.
Aarzel niet om ons een berichtje te sturen als je niet kan vinden wat je zoekt!
JUGE
Algemene vragen over ons merk
JUGE is een Belgisch merk dat een collectie skincare producten van hoge kwaliteit aanbiedt, hier in België vervaardigd met formules die hun oorsprong vinden in wetenschappelijk onderzoek en studies, die effectiviteit en betrouwbaarheid garandeert en tegelijk een JUGE sociale impact maakt.
Ons team bestaat momenteel uit de twee oprichters: Julie Geebelen & Thijs Hegge.
Julie is een gelicentieerd apotheker met een bijkomende specialisatie Master diploma in dermofarmacie en cosmetologie. Ze heeft meer dan 6 jaar ervarig in onderzoek & ontwikkeling van cosmetologische producten en medical devices.
Thijs heeft een achtergrond in strategie- & technologie consulting, en is gepassioneerd door innovatie, sociaal ondernemerschap en grafisch ontwerp.
We gebruiken deze diverse, complementaire vaardigheden om aan ons eigen innovatief skincare brand te bouwen!
Nu! We hebben de laatste 3+ jaar heel hard aan onze eerste collectie skincare producten gewerkt, die op 14 december 2024 in onze online webshop werd gelanceerd.
Abonneer op onze maillijst onderaan deze pagina om de eerste te zijn om meer informatie over toekomstige lanceringen te ontvangen!
De eerste collectie werd gelanceerd op onze online webshop, meer specifiek op deze pagina!
JUGE wordt ook verkocht door verschillende apotheken in België - vraag zeker aan je lokale apotheker of JUGE al in hun gamma zit!
Meer informatie over alle manieren waarop we een positieve impact op onze maatschappij (proberen te) maken vind je op onze 'Our impact' pagina!
Bestellingen
Alles wat je moet weten over JUGE bestellingen
Je kan al onze producten hier in onze webshop vinden. Voeg ze simpelweg toe aan je mandje en voltooi het betaalproces om je bestelling af te maken.
Als je moeilijkheden ondervindt met bestellen mag je ons altijd contacteren via email (info@juge.be) of via de contactpagina.
Wanneer je het bestelproces volgt & de betaling via een betaalmethode naar jouw voorkeur succesvol uitvoert, sturen we je een bevestigingsmail die een gedetailleerd overzicht bevat van jouw bestelling.
Als je deze bevestigingsmail niet ontvangt werd je bestelling mogelijk niet correct geregistreerd. Indien je twijfelt mag je ons rechtstreeks contaceren via email (info@juge.be) of via de contactpagina
Absoluut - leuk idee!
Bij elke bestelling steken we een gratis JUGE gift bag in het pakketje. We steken er ook wat mooi inpakpapier bij, zodat je het perfecte cadeau voor de gelukkige kan samenstellen!
Het is altijd mogelijk dat (sommige van) onze producten tijdelijk uitverkocht zijn. In dit geval doen we ons best om ze zo snel mogelijk terug in voorraad te hebben.
Ondertussen kan je je abonneren op onze nieuwsbrief onderaan deze wegpagina, om verwittigd te worden wanneer het product terug in voorraad is!
Verzending & retours
Alles wat je moet weten over het verzenden & retourneren van bestellingen
We leveren momenteel in de volgende landen:
- België
- Nederland
- Oostenrijk
- Denemarken
- Finland
- Frankrijk
- Duitsland
- Italië
- Luxemburg
- Polen
- Portugal
- Spanje
- Zweden
We bieden verzending via verschillende partijen aan (zie hieronder).
Verzendingen naar België
- bpost: naar adressen en afhaalpunten (met track-and-trace) - €3,50
Verzendingen naar Nederland
- PostNL: naar adressen en afhaalpunten (met track-and-trace) - €6,10
Verzendingen naar België en Nederland zijn gratis voor bestellingen met een totaal bestelbedrag van €75,00 of hoger!
Verzendingen naar andere landen (zie lijst hierboven)
- Internationale verzenddiensten: naar adressen en afhaalpunten (met track-and-trace) - Verzendkost bepaald op basis van locatie (zie verzendmethodes tijdens het bestelproces)
Ja - verzendingen zijn gratis voor bestellingen met een totaal bestelbedrag van €75,00 of hoger! Dit is toepasbaar op alle bestellingen verzonden naar België of Nederland.
Vanaf het moment dat je bestelling succesvol werd geplaatst, starten wij met het inpakken en voorbereiden van de zending. We mikken erop om jouw pakket binnen de 24 uur* aan de verzendpartner af te geven.
Afhankelijk van de gekozen verzendmethode kunnen levertijden variëren tussen 24 uur en enkele (werk)dagen.
* Uitgezonderd weekends en feestdagen, waarop jouw pakket op de volgende werkdag aan de verzendpartner zal worden afgegeven. Voorbereiding en verzendtijden kunnen mogelijk afwijken in uitzonderlijk drukke periodes, afhankelijk van de beschikbaarheid en capaciteit van verzendpartners.
Natuurlijk - je kan in het bestelproces de locatie specifiëren waar wij jouw pakket mogen laten afleveren.
De gekozen verzendpartner zal je informeren over de geplande leverdatum en -tijden.
Als dit mogelijk is zal je pakket in je brievenbus worden gelegd. Als je niet aanwezig bent op het levermoment zal je pakket worden afgegeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, en je zal hiervan verwittigd worden via een briefje of via email.
Jouw pakket zal op die locatie beschikbaar zijn voor afhaling vanaf de volgende (werk)dag, voor een periode van 10 dagen*. Na deze periode zal je pakket worden geretourneerd naar ons.
* Periode kan afwijken, afhankelijk van verzendpartner en/of afhaalpunt.
Je kan je bestelling ongebruikt en ongeopend in de originele verpakking retourneren door ons via info@juge.be te contacteren. We sturen je dan via email de benodigde praktische informatie om je retour in te pakken en voor te bereiden.
Om hygiënische redenen kunnen we helaas geen retours aanvaarden voor bestellingen die al geopend en/of gebruikt werden.
Zie ons retourbeleid voor details.
Zodra we je geretourneerde product(en) ontvangen, starten we het terugbetalingsproces via onze bank. Het kan tot 10 (werk)dagen duren om je terugbetaling te verwerken*.
* Periode van verwerking terugbetaling kan afwijken, afhankelijk van bank(en)
Producten
Alles wat je moet weten over JUGE producten
Alle JUGE producten werden met officiële patch-testen succesvol getest op 20 individuen met gevoelige huid, en geen van hen ervaarde enige allergische of geïrriteerde reacties.
Voor bijkomende zekerheid raden we aan om elk nieuw product eerst op een klein stukje huid aan de binnenkant van de arm aan te brengen alvorens volledig gebruik.
Alle JUGE producten zijn tot 6 maanden na openen veilig te gebruiken, zoals vermeld op de verpakking.
Alle JUGE producten worden lokaal ontwikkeld en geproduceerd in België.
Nee, testen op dieren voor cosmetische doeleinden is al sinds 2009 verboden, met verdere uitbreiding in 2013.
We vinden het belangrijk om te vermelden dat de veelgebruikte claim "niet getest op dieren" niets anders aanduidt dan simpelweg dat de wettelijke verplichtingen gevolgd worden, en dit is in ons opzicht dan ook geen ethische claim om als merk te maken.
Bij JUGE kiezen we voor een andere benadering van de inkoop van grondstoffen: in plaats van ons puur te richten op natuurlijke ingrediënten (die de natuur kunnen belasten) geven we de voorkeur aan ècht duurzame opties.
Deze omvatten innovatieve grondstoffen geëxtraheerd uit biotechnologie, die hoge effectiviteit en betrouwbaarheid garanderen, terwijl ze tegelijkertijd de planeet beschermen.
Absoluut! Onze producten zijn unisex en kunnen door alle genders gebruikt worden.
Betalingen
Alles wat je moeten weten over betalingen & de verschillende betaalmethodes die we aanbieden
We bieden momenteel de volgende betaalmethodes aan:
- Bancontact (België)
- iDeal (Nederland)
- Visa
- Master Card
- American Express
- Maestro
- Apple Pay
- Shop Pay
Het is mogelijk dat de gegevens van uw betaling (bv. kaartnummer, vervaldatum) die je hebt ingegeven niet compleet of correct zijn. Zorg er a.u.b. voor dat alle ingevoerde gegevens correct zijn en probeer opnieuw. Je kan ook een alternatieve betaalmethode proberen.
Indien het nog steeds niet lukt om de betaling te verwerken, kan u ons dit laten weten via info@juge.be zodat we kunnen proberen het probleem op te lossen.
We rekenen enkel het totaal aan dat wordt berekend tijdens het bestelproces. Indien je een prepaid betaalkaart gebruikt, kunnen er wel mogelijk tijdelijke bedragen worden vastgehouden of extra kosten voor het gebruik van uw kaart worden aangerekend door uw betalingsdienst.
Wij verwijzen u naar de voorwaarden van de betalingsdienst/bankkaart die u gebruikt voor details. Indien je geen prepaid betaalkaart gebruikt en toch denkt dat je een incorrect bedrag werd aangerekend kan u ons dit laten weten via info@juge.be zodat we kunnen proberen het probleem op te lossen.
Niet gevonden wat je zocht?
De eenvoudigste manier om ons te contacteren is door ons een bericht te sturen. Klik hieronder om dit te doen.
Hiernaast kan je ons ook bereik via email (info@juge.be), Facebook, Instagram of op Coebergerstraat 54/301, B-2018, Antwerpen.